WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Welke boodschap brengt joúw doelgroep in beweging?

Direct mail is als geen ander medium in staat doelgroepen in beweging te krijgen. Maar met welke boodschap lukt dat het best? Elke organisatie of merk zal een waaier aan goede redenen communiceren. Redenen die stuk voor stuk de doelgroep overtuigen om nu in actie te komen.

Toch is dat niet de beste manier

Doelgroepen, dus échte mensen, verwachten niet anders dan dat ze een berg redenen krijgen om ‘iets te doen’. Iets te kopen, te proberen, op te vragen, te doneren, enzovoort. Maar de meeste mensen hebben helemaal geen zin om ‘iets te doen’. Dat kost immers moeite, tijd en vaak ook geld. En als mensen al in actie willen komen naar aanleiding van jouw aansporende boodschap, leidt dit slechts in minderheid tot daadwerkelijk gedrag.

Intentie is nog geen gedrag

Anders gezegd: er gaapt een enorme kloof tussen ‘intentie’ en ‘gedrag’. Maar wat nu te doen? Om te beginnen: wat jij van je doelgroep verlangt is iets anders is dan wat ze tot op dat moment deden. Ofwel: je vraagt ze om hun bestaand gedrag te veranderen. Nu komen we tot de kern. Want tegenover motiverende krachten om ‘iets te doen’ (denk ‘ups’s) staan remmende krachten die maken dat mensen niet in beweging komen.

De theorie luidt: “zet niet in op motiverende krachten,
haal juist de belangrijkste remmende kracht weg!”

Hoe je dat doet?

  1. Benoem alle denkbare remmende krachten
  2. Vind overeenstemming over de belangrijkste remmende kracht
  3. Bedenk een interventie die deze remmende kracht neutraliseert
  4. Vertaal deze interventie vervolgens in een pakkende boodschap.

Bij PSI noemen we dit proces ‘flippen’

Flip your challenge! Door als het ware het vraagstuk om te draaien. En dat kun je leren.
Laat je om te beginnen inspireren door PSI. In een Flip!-sessie van een uur hoor en zie je wat je hierover moet weten. En wil je dit op het gewenst gedrag van jouw doelgroep toepassen? Laat ons dan een Flip!-workshop bij jou op locatie verzorgen. Hebben we al voor veel van onze relaties gedaan. Binnen de kortste keren heb je dan een kickstarter in handen, waarmee je jouw direct mail uiting in één keer succesvol maakt.

Meer weten? Neem contact op met Olaf Cox op 0642577006 of olaf@psi-vransen.nl.