WIJ ZIJN PSI-VRANSEN

Samenwerken?

Maalderij 21D, 1185 ZB Amstelveen
Postbus 12330
1100 AH AMSTERDAM
KvK nr.: 34234791
Telefoon: +31 20 495 38 38
(ma. t/m vrij. 08.00 – 17.30 uur)

Als de brievenbus kleppert…krijg jij volledig de aandacht

TOENEMENDE WAARDERING VOOR POST

Elke dag post, dat is voorbij. Het is stiller geworden op de deurmat. Daarom krijgt een direct mailing vanzelf al meer aandacht. Ook omdat die duizenden online reclames al lang niet meer echt gezien worden. PostNL en MetrixLab deden een onderzoek naar het effect van post. Hier de highlights.

De campagne effectmeting over de impact van direct mail geeft inzicht in bereik, beoordeling en respons van 436 campagnes. Gemiddeld 212 respondenten vulden online een vragenlijst in. De data zijn verzameld over een periode van 15 jaar.

59% geeft aan direct mail leuk te vinden
Opmerkelijk: in 2018 was dit nog 39%

37% vindt de informatie uit de mailing relevant
Sinds 2008 is dit een toename van 32%

Meer effect dankzij segmentatie en Postfilter

De technieken om klantdata te segmenteren worden verfijnder. Daarnaast kan een ontvanger zich via het Postfilter uitschrijven voor post van bedrijven waar geen relatie mee is. Dat zorgt voor schonere en up-to-date data bestanden, met een positief effect op het bereik van een direct mailcampagne. Minder verspilling, minder irritatie!

Stijgende respons en responsintentie

Acties die consumenten (willen) ondernemen aan de hand van een direct mail. Denk bijvoorbeeld aan (intentie tot) website-/winkelbezoek, contact opnemen, aankoop product, etc.

tekst gaat verder onder de afbeelding

Bron: PostNL/Metrixlab DM Benchmark Onderzoek 2023

3 tips op een rij

  • Een herinnering via direct mail of e-mail is een extra stimulans om (alsnog) te responderen
  • Een selfmailer wordt het meest bewaard en heeft een bovengemiddeld hoge responsintentie (16%)
  • Een leaflet zorgt voor de hoogste directe respons (16%)

Benieuwd hoe jij kan profiteren van de kracht van direct mail? Een goed geplande en gepersonaliseerde direct mailcampagne biedt een unieke kans om op te vallen. Laat je boodschap landen op de deurmat en trek de aandacht die online vaak ontbreekt. Maak vandaag nog gebruik van de waarde van direct mail en zie zelf het verschil!

  • 🔍 Download nu het whitepaper het 10-stappenplan voor een succesvolle DM-campagne
  • 🖊️ Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste trends en tips in direct marketing
  • 📈 Bel Niels vandaag op +31 (0)6 – 343 893 48 om direct aan de slag te gaan met jouw direct mailcampagne